کد خبر: 1231246
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای هشدار داد که به دلیل وارد نشدن مواد غذایی کافی، شبح قحطی به شمال نوار غزه بازخواهد گشت. 
با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، فاجعه انسانی در این باریکه تحت محاصره روز به روز بدتر می‌شود. به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بسیار ناچیز و ناکافی است. رژیم اسرائیل از آغاز تجاوز خود به نوار غزه، به‌طور عمدی تمام امکانات زیرساختی و حیاتی این منطقه را تخریب کرده است. دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه با اشاره به اینکه مقدار سوختی که به نوار غزه وارد شده است حتی برای راه‌اندازی یک بیمارستان کافی نیست، افزود: جامعه جهانی ثابت کرد که برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایاتش به‌صورت کامل ناتوان است. این بیانیه افزود: بیش از ۸۰هزار مجروح در داخل نوار غزه هستند که یک‌سوم آن‌ها برای درمان به امکاناتی نیاز دارند که در این منطقه وجود ندارد. دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه تصریح کرد: با توجه به بسته شدن گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با خاک مصر، انتقال مجروحان به خارج از طریق گذرگاه کرم ابوسالم نیازمند دخالت‌های بین‌المللی است. این بیانیه افزود: «گذرگاه بیت‌حانون نیز پاسخگوی نیاز‌ها نیست و رژیم اشغالگر اسرائیل ادعا می‌کند که یک گذرگاه اضافی را در شمال نوار غزه باز می‌کند، اما به دلیل وارد نشدن مواد غذایی کافی، شبح قحطی به شمال نوار غزه بازخواهد گشت.» 
با تداوم نسل‌کشی اسرائیل در غزه، برخی کشور‌ها در روابط خود با این رژیم تجدیدنظر کرده‌اند. لوئیس گیلبرتو موریو، وزیر خارجه کلمبیا شنبه شب در سخنانی اظهار کرد: گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور [کلمبیا]به‌دلیل رعایت‌نشدن قوانین بشردوستانه بین‌المللی از سوی اسرائیل، دستور قطع روابط ما با آن‌ها را صادر کرد. وی گفت: «غزه در آستانه نسل‌کشی است و آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، مغایر با قوانین بین‌المللی است. ما خواستار پایبندی اسرائیل به قطعنامه‌های بین‌المللی و اجرای حکم دیوان کیفری بین‌المللی و بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هستیم.» تصمیم کلمبیا در زمانی مطرح می‌شود که هفته گذشته ایرلند، نروژ و اسپانیا به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بعد از گذشت هشت ماه جنگ خونین در غزه اعلام کردند. «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا هم روز یک‌شنبه در سخنانی گفت جنگ اسرائیل علیه ملت فلسطین در غزه یک «نسل‌کشی واقعی» است. روابط میان تل‌آویو و اسپانیا پس از تصمیم مادرید برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بدتر شده است.

برچسب ها: حماس  ، فلسطین ، غزه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار